6 měsíců trvá postavit Bugatti Chiron, podívejte se na celý proces výroby
6 měsíců trvá postavit auto, které je či bylo vrcholem automobilového průmyslu. Bugatti Chiron, nástupce známého Bugatti Veyron, sestavuje ručně pouze 20 pracovníků v továrně ve francouzském městečku Molsheim. Právě odsud pochází tato fotogalerie, která vás provede celým výrobním procesem zakončeným 250km/h rychlostním testem.
Výroba Chironu je již v plném proudu a naráz se vyrábí 12 těchto skvostů. Bugatti plánuje dodat první auta ještě toto čtvrtletí a každým rokem vyrobí pouze 70 kusů. Tým pracovníků Chiron skládá z 1800 dílů.
Vše si samozřejmě vybírá zákazník, Bugatti nabízí 23 barev laků a 8 variant karbonu pro exteriér, v interiéru si pak vyberete z 31 barev kůže nebo z 8 barev alcantary. Dále pak kombinujete 30 barev šití, 18 koberečků nebo 11 barev bezpečnostních pásů.
V této továrně nenajdete žádné roboty, lidé pracují ve 12 tzv. stanicích a každý díl jde do auta rukama zaměstnanců. Tzn. pokud byste chtěli natočit to, co natočili ve výrobní lince MINI, pravděpodobně by nebylo co natočit.
I když je motor Chironu výkonnější než Veyron, tak neváží víc. Díky karbonu a dalším lehkým materiálům motor o výkonu 1479 koní váží „jen“ 628 kilo a vyrábí jej ve Volkswagen Group továrně v Salzgitteru, kde mají halu vyhrazenou jen pro motory Bugatti. Motor má 8 litrů, 16 válců, 4 turba a za sebou 7stupňovou automatickou převodovku.
S motorem Chironu spolupracují pro jeho chlazení tři vodní pumpy a potrubí vodního oběhu má průměr hasičské hadice. V celém Chironu je více než 1800 šroubů.
14 titanových šroubů drží monokok se zadní motorovou částí. Jsou extrémně silné, nicméně v případě velké nehody se u skoro všech super- i hypersportů s oddělením monokoku od motoru počítá právě v tomto místě.
Zde jsou do vozidla doplněny všechny provozní kapaliny a je to první místo, kde se 16válcový Chiron poprvé nastartuje.
Potom se Chiron vezme na speciální měření výkonu, které musí zvládnout 1479 koní a 1600 Nm točivého momentu. Nový motor je tak silný, že je při testu schopný generovat takové množství elektřiny, že jej Bugatti předává do lokální sítě v Molsheimu.
Jakmile je dotestováno, je na čase přidat nejikoničtější část Chironu — boční panely. Doplnění všech dílů, jako jsou nárazníky, prahy atp. trvá tři až čtyři dny.
Dále následuje dešťový test, kdy je na šasi půl hodiny stříkána voda o různé intenzitě. Pokud voda nenateče dovnitř auta, je vše v pořádku utěsněno a jde se instalovat interiér. Další čtyři dny pak trvá kontrola toho, jestli jsou všechny díly interiéru správně usazeny.
Potom je na programu 300 km testovací jízdy. Na Chiron je nalepena tlustá ochraná folie a krom průjezdu francouzským pohořím Vogézy je také na letišti v Colmaru otestována rychlost přes 250 km/h.
Po testu se folie opět sundá, během dvou dnů se lak vyčistí a připraví do finální podoby.
Pod značkou FRESHJAM nenajdete jen online magazín, ale i plnohodnotnou luxusní značku oblečení. Nechceme, abyste o skvělém životě jen četli, chceme, abyste ho i žili! Protože prožít život naplno můžete jen jednou. Neprospěte ho.
7 skvělých triků pro focení nejen s iPhone telefonem
Tipy pro selfíčka nemáme. Dnes tu ale máme tipy & triky pro všechny, co se snaží se svým telefonem o o něco lepší fotky, než na jaké jsme běžně…
Přečíst celý článek »Vyrazili jsme do Rumunska na silnici všech silnic: Transfagarasan Czech Roadtrip FULL MOVIE
A je to tady. Konečně si můžete vychutnat všechny záběry a všechny dny našeho rumunského roadtripu směr slavné silnice Transfagarasan a Transalpina. Po traileru přinášíme kompletní video a to…
Přečíst celý článek »Nová kolekce Adamas: nezkrotitelný Rolls-Royce plný diamantů
Není to tak dávno, co jsme vám zde představili limitovanou edici Rolls-Royců nazvanou Wraith Luminary v barvě vycházejícího slunce. Tentokrát přišla přepychová automobilka z Goodwoodu s mystickou řadou nazvanou vznešeně – Adamas…
Přečíst celý článek »Proces výroby nejsložitějších hodinek na světě vás ohromí
Vyrobit jakékoliv hodinky je mravenčí práce, která vyžaduje obrovské množství trpělivosti, pevnou ruku a smysl pro detail. A čím jsou hodinky složitější, tím je proces výroby zdlouhavější a náročnější….
Přečíst celý článek »