Řidičák stál 33 Kč a před křižovatkou se muselo troubit, přečtěte si o milnících v českém automobilismu
Český automobilismus ušel za posledních 100 let bezpochyby velmi dlouhou cestu a nyní se opět nacházíme na důležitém milníku, kde se do hry začínají mísit elektrovozy. Seznam Native ve spolupráci se Škodou vytvořili úžasný přehled toho, jak se dráha automobilů v České republice vyvíjela a my vám z tohoto článku přinášíme největší zajímavosti.
V roce 1918 po vzniku Československa už jezdilo po republice několik tisícovek aut. Ve městě směla ulicemi jezdit maximální rychlostí 15 km/hod, mimo město až 45 km/hod. Na silnicích se auta mísila s koňskými povozy, zvířaty i pěšími. Aby se tedy podpořila bezpečnost, před křižovatkami se vždy muselo troubit.
1918
Učit se řídit motorové vozidlo mohl kdokoliv a kdekoliv, musel ale zaplatit poplatek 33,20 Kč, což v té době nebyly malé peníze. Ve 20. letech prudce narostl počet automobilů a svaz řidičů automobilů vyzval k zastavení dalších zkoušek nových řidičů na šest měsíců. Řidičů podle něj bylo už příliš mnoho. Rostl i počet nehod, v roce 1923 jich bylo přes 1000 s 11 úmrtími. Problémem byl i alkohol za volantem, těžko se však na místě zjišťoval, na řidiči zkrátka nesmělo být nic poznat.
V ČSR vycházelo také 23 motoristických časopisů, které dokazovaly zájem o toto téma. Časopis MOTOR Revue měl třeba rubriku „Povídá se, povídá“, kde byly vtipné postřehy k různým událostem automobilového života. První semafor byl v Praze umístěn v roce 1927 a ovládal se zatím ručně, automatický semafor nastoupil v roce 1930. Čelil však velké kritice ze strany řidičů, zpomaloval prý dopravu a lidé se mu vyhýbali. 1932 byl také zaveden nový systém poznávacích značek, skládaly se z jednoho písmene a až pětimístného čísla odděleného pomlčkou.
1940
Do konce 30. let se k nám dostalo také standardizované označení v podobě bílé barvy na modrém podkladu. Existovalo však jen 6 základních značek. Automobilovou dopravu však rychle ochromila válka, když Němci začali zabavovat stovky aut českým občanům a podnikům. Po válce se však naše země rychle dostala zpátky k řízení, Praha byla dokonce třetím městem v Evropě, po Paříži a Ženevě, která po válce uspořádala mezinárodní autosalon. Bohužel nikdo tehdy netušil, že nástup komunismu všechno zastaví a příští autosalon se uskuteční až za dalších 44 let.
Roku 1954 byl světu představen prototyp Škody Spartak a později i Škoda Octavia, nebo kabriolet Škoda Felicia. Mnoho vozů bylo vyvezeno až do takových destinací jako Nový Zéland, Jižní Amerika i do západní Evropy. První úsek dálnice byl postaven až v 70. letech z Prahy do Mirošovic a měřil 21 kilometrů.
1991
A jak vypadá český automobilismus po roce 2000? Na české silnice vyjelo před pěti lety prvních 10 elektrických prototypů modelu Škoda Octavia Green E Line a v příštím roce značka představí první sériově vyráběný elektromobil – model Citigo-E, který by měl být na jedno nabití schopen ujet až 300 km. Nechme se tedy překvapit, kam se bude auto průmysl vyvíjet dál. A pokud si chcete přečíst celý článek s dalšími detaily, najdete ho na této stránce.
Pod značkou FRESHJAM nenajdete jen online magazín, ale i plnohodnotnou luxusní značku oblečení. Nechceme, abyste o skvělém životě jen četli, chceme, abyste ho i žili! Protože prožít život naplno můžete jen jednou. Neprospěte ho.
Pravděpodobně nejimpozantnější pohřebiště aut, hluboko ve švédských lesích
Rozpadající se vraky v sobě mají vždy kousek historie a kouzla. Tak jako pod mořskou hladinou naleznete s trochou štěstí vrak staré lodi, při procházce v tomto švédském lese se možná ocitnete na magickém…
Přečíst celý článek »Jon Olsson jí opravdu neodolal: česká Praga R1R konečně v jeho barvách!
Jon Olsson si aktuálně užívá jeho Snow Rally, kdy s pár kamarády z Gumballu 3000 — konkrétně třeba Team Galag s Batmobilem — vyrazili z Kodaně na sever do…
Přečíst celý článek »Znovu otevřená nejděsivější stezka ve Španělsku láká odvážné turisty
Často vás zde lákáme na speciální a zajímavá místa po celém světě, které stojí za to navštívit. Tentokrát zůstaneme v Evropě a podíváme se na snad nejděsivější chodník, který…
Přečíst celý článek »Tommy Hilfiger prodává své cenné Ferrari Enzo z limitované edice
Občas se spojí čas s osudem a vznikne jedinečný moment, kdy se skutečně drahocenný vůz dostane k prodeji. A právě takový moment se stal právě teď. Jeden z limitované…
Přečíst celý článek »