ESHOP

FRESHJAM testuje BMW 320i GT: trojka stvořená pro výlety

Na začátku zimy jsme měli možnost otestovat BMW trojkové řady s označením 320i xDrive a ve verzi GT, tedy Gran Turismo. S tímto autem úplně nebudete balit kočky v baru, nicméně pokud s nimi pojedete na výlet, můžete jich s sebou vzít tak 38. Gran Turismo totiž v tomto případě znamená extrémní množství prostoru nejen vpředu, ale hlavně na zadních sedačkách.

Jinde na internetu byste našli spousty obyčejných recenzí na toto auto, proto vám žádnou takovou nedáme. Jednoduše vám jen předáme to, jak na nás toto auto zapůsobilo, co si o něm myslíme a jaké drobné vychytávky, o kterých se moc nemluví, nabízí.

HNCK0187_FJ2k

Toto BMW nese označení 320i, což znamená, že pod kapotou máme turbem přeplňovaný dvoulitrový benzín. Ze začátku se vám může zdát auto líné a to znamená, že můžete (a musíte!) motor pořádné vytáčet. Auto má automatickou převodovku, takže při zvolení Sport režimu (ovladačem řazení doleva) vám mile rádo ukáže, že v otáčkách umí i hezky zatlačit do sedačky. Na 200km/h rychlost není vůbec problém se i s tímto motorem a vcelku těžkým autem dostat.

HNCK0216_FJ2k

Jedna věc je sportovní režim převodovky, druhá věc je nastavení podvozku — můžete vybírat ze tří možností: Sport, normální a ECO PRO. Při sportovním režimu ztuhne jak podvozek, tak posilovač řízení a společně se sportovním režimem převodovky se alespoň trošičku přiblížíte ke starým sportovním BMW. Ne vždy je ale potřeba jezdit s plynem na podlaze a tak tu máme i režim ECO PRO, kdy se převodovka uklidní a jinak řečeno zleniví. Bude podřazovat co nejméně, zrychlování bude pomalé a vše se podřídí tomu, aby se dojezd co nejvíce prodloužil. O kolik dojedete dál se vám ukáže i na informačním displeji pod budíky. Nám se při testování ukázala hodnota +13 km, nicméně více jsme si hráli se sportovním režimem.

Zároveň je tu i trocha gamifikace a auto vás bude motivovat k ekonomické jízdě hodnocením hvězdičkami. Čím lépe pojedete (tzn. zlehka, žádná divočina), tím více hvězdiček dostanete. Pět je nejvíc. Nemusíte se ale bát, že by auto v ECO PRO režimu bylo tak líné, že by se nedalo předjíždět a podobně. Kickdown funguje i tady, takže pokud auto uzná, že je potřeba zrychlit, dostane se vám samozřejmě plného výkonu.

HNCK0178_FJ2k

Celý navigační a multimediální systém je oproti předchozím generacím mnohem hezčí (grafika a různé animace) a mnohem více s člověkem komunikuje. Už to není jen zobrazení ikonek a základních informací, ale např. už třeba nemusíte otevírat návod a stačí si jen najet do správného menu a můžete hledat co potřebujete podle obrázků.

Multimediální systém má ještě jednu velice příjemnou funkci a to jsou očíslovaná tlačítka 1-8. Tyto tlačítko jsou jak stisknutelná, tak dotyková. Pod každé tlačítko si můžete nastavit cokoliv budete chtít (přepnutí na AUX vstup, palubní počítač, informace o výkonu, složku hudby, stav vozidla, radio stanici, volané číslo, atp.) a když to pak potřebujete najít, jen prstem přejedete po tlačítku a na displeji se vám ukáže, co pod tímto tlačítkem je (a zároveň i předvolby dalších tlačítek). Jakmile najdete hledanou předvolbu, tlačítko stisknete a je to.

Hezky se tady dá nastavit např. Emergency Call — třeba na osmičku nastavíte číslo 112 a v případě nehody (pokud nebouchne patrona baterie) si můžete jedním stisknutím zavolat pomoc.

HNCK0166_FJ2k

Interiér vozidel BMW samozřejmě pořád posunuje kupředu, ale ne nějak závratnou rychlostí. Určitě by se dalo více designově inovovat, nicméně na druhou stranu alespoň vše najdete tam, kde to má být, pokud přestupujete ze staršího nebo jiného vozidla bavorské značky.

HNCK0225_FJ2k

Milovanou a zároveň podle diskuzí velice nenáviděnou funkcí je START/STOP systém. Ten funguje tak, že pokud je vozidlo dostatečně zahřáté, při zastavení na křižovatce nebo kdekoliv jinde se vypne motor. Vše funguje normálně dál, jen motor neběží. Jakmile pustíte brzdu, motor ihned naskočí a můžete pokračovat v jízdě. Na jednu stranu je funkce fajn, šetří pohonné hmoty, lidé si ale stěžují na to, že je skoro nemožné s tím popojíždět v kolonách a drobná prodleva někdy může způsobit více problémů než užitku.

Při našem testování jsme tento systém zkoušeli v různých situacích a žádné problémy nám nezpůsoboval. Dokonce je to tak inteligentní, že pokud při takto vypnutém motoru chcete otočit volantem (což nejde, protože posilovač není aktivní), auto se nastartuje a dovolí vám volantem točit, i když pořád stojíte na brzdě. Takže za nás v pořádku. Je to tedy velmi individuální záležitost a stále je tady možnost funkci vypnout.

HNCK0201_FJ2k

Co je ale absolutní pecka je inovovaný tempomat, respektive jeho ovládání. Ne, nebavíme se o adaptivním tempomatu dodržujícím odstup od vozidla před vámi, testovaný model jej neměl. Bavíme se o ovladači, který má nově ne dvě polohy (+/-) ale rovnou čtyři (++/+/-/–). V minulých verzích jste totiž mohli páčkou zrychlovat jen jednou rychlostí — zmáčkli jste páčku a auto začlo určitým tempem zrychlovat a zpomalovat. Tady jsou tempa dvě, můžete tedy tímto ovladačem zrychlovat ‚rychle‘ a ‚pomalu‘ a i zpomalovat můžete ‚normálně‘ a ‚agresivněji‘. Tato „novinka“ na nás udělala snad největší dojem, protože na pohodlnost každodenního ježdění má obrovský vliv.

Dalším fajn detailem je tlačítko LIM, které značí limit rychlosti. Nastavíte třeba padesát a máte jistotu, že při hustém provozu a střídání brzdy a plynu nepřekročíte povolenou a nastavenou rychlost. I tady ale inženýři přemýšleli a pokud dáte pedál na podlahu, samozřejmě vám auto zrychlí a funkce LIM se deaktivuje.

HNCK0209_FJ2k

No a pokud máte zrychlování hodně rádi, potěší vás sportovní mód v multimediálním systému, ten vám ukáže aktuální výkon v kilowattech a aktuální točivý moment v newtonmetrech. Je to blbůstka, ale nás tam hodně potěšila. Auto se díky tomu stane zajímavějším a řízení si můžete více užít.

HNCK0275_FJ2k

Detailisty potěší zajímavá designová vychytávka v podsvícení středového panelu. Když je den a světlo, je podsvícení displeje bílé a ladí tak k bílým popiskům tlačítek. Když je tma, tlačítka jsou podsvícena oranžovou barvou a pozor — na displeji se změní podsvícení z bílé na oranžovou.

HNCK0202_FJ2k

HNCK0266_FJ2k

HNCK0220_FJ2k

Pojďme ale k tomu nejdůležitějšímu: proč GT?

BMW 3 GTobrovské množství prostoru. Pořád je to trojková řada, nicméně verze GT ji posunula na skvělé auto k dlouhým cestám. Prostoru na zadních sedačkách je opravdu ale opravdu moc a to nemusí být řidič se spolujezdcem nijak namačkaní na palubovce. Délka vozu se jednoduše prodloužila, ale těchto pár centimetrů v prostoru na nohy naprosto mění situaci. A pokud si ještě připlatíte za komfortní sedačky, budete si cestování opravdu užívat.

HNCK0251_FJ2k

Aby se zvětšil objem kufru, byla zadní hrana vozu zvýšena. Perfektní je i dvojité dno, které využijete například na ne uplně potřebné věci nebo při menších nákupech, aby vám pomeranče a banány nelétaly po celém kufru.

HNCK0237_FJ2k

HNCK0238_FJ2k

Díky prostoru, který vznikl, bylo trojce přidáno výsuvné křídlo. Každé auto musí splňovat určité aerodynamické požadavky a díky vysokému kufru a délce by musela být trojka ještě mnohem delší, aby měla správný přítlak ve vyšších rychlostech. Taková možnost ale není a proto na kufru najdete křídlo, které se automaticky vysune při rychlosti 110 km/h. Můžete si jej samozřejmě ovládat i tlačítkem, nicméně nad 110 km/h bude vysunuté vždy. Konec konců je to fajn designový prvek, který dodá autu sportovní nádech — a nám se líbí.

HNCK0196_FJ2k

Tohle auto není úplně pro mladé lidi. Rozhodně je pro ty, kteří jezdí ve více lidech na výlety, nákupy, do práce a nechtějí bouchat hlavou o strop a mít otlačená kolena od předních sedaček. Není to sedmička, není to obyčejná trojka. Je to přesně něco mezi tím. A přesně proto si to své zákazníky najde. Cena s DPH začíná na 999 000 Kč a testované vozidlo má cenu 1 150 929 Kč s DPH.

HNCK0241_FJ2k

HNCK0184_FJ2k

* * *

Za zapůjčení vozu BMW 320i xDrive GT děkujeme společnosti RENOCAR Brno.

Zdroj: freshjam.cz
Publikováno: 22. 01. 2016
Štítky: , , , , , , ,
Partneři

Nezůstaňte jen u čtení

Pod značkou FRESHJAM nenajdete jen online magazín, ale i plnohodnotnou luxusní značku oblečení. Nechceme, abyste o skvělém životě jen četli, chceme, abyste ho i žili! Protože prožít život naplno můžete jen jednou. Neprospěte ho.

U nás jen to nejlepší
Mrakodrap Porsche Design Tower v Miami má výtah na auta, můžete zajet přímo do obývacího pokoje

Mrakodrap Porsche Design Tower v Miami má výtah na auta, můžete zajet přímo do obývacího pokoje

Tento mrakodrap v Miami je ráj pro milovníky Porsche a jeho architektonickou poctou. Přímo na slunné pláži Sunny Isles Beach vyrostla stavba Porsche Design Tower, která je přímo inspirována…

Přečíst celý článek »
Zběsilý útěk z Nürburgringu v BMW M4 CS, to je povedená reklama na motorové oleje

Zběsilý útěk z Nürburgringu v BMW M4 CS, to je povedená reklama na motorové oleje

Značka olejů Pennzoil rozhodně na svých reklamách nešetří, neváhala koneckonců natočit i video s nepřekonatelným Kenem Blockem. Marketing této společnosti si nechává na dojmu ze značky záležet a opět…

Přečíst celý článek »
Pohled do budoucnosti s gentlemanským Lincolnem Navigator

Pohled do budoucnosti s gentlemanským Lincolnem Navigator

Jak Tesla se svým Modelem X ukázala otevírání dveří nahoru, nebude trvat dlouho, abychom to viděli i u jiných „běžných“ aut. Nebo alespoň u konceptů: jedním z nich je…

Přečíst celý článek »
Nejlepší silnice světa 11. díl: Julier Pass, Švýcarsko

Nejlepší silnice světa 11. díl: Julier Pass, Švýcarsko

Přehoupli jsme se do další desítky nejlepších silnic světa a začneme ji krásným alpským průsmykem ve Švýcarsku. Julier Pass nebo Julierský průsmyk je další vyhledávanou cestou motoristů z celého světa….

Přečíst celý článek »
  Klikni a sdílej tento článek se svými přáteli!

O autorovi • redakce FJ

FRESHJAM MAG. Vybíráme pro vás to nejzajímavější z celého internetu a nejen z něj. A nejsme jen na internetu — jsme i mezi vámi, sledujte nás na Facebooku!

Vybíráme z aktuální kolekce

Koupit produkt Dámské tričko FRESHJAM BOSS Girls
Dámské tričko FRESHJAM BOSS Girls
1490 Kč
Koupit produkt Pánské tričko F**kin‘ LIFESTYLE
Pánské tričko F**kin‘ LIFESTYLE
1490 Kč
Koupit produkt Dámské tričko Let Me F**kin‘ Shop
Dámské tričko Let Me F**kin‘ Shop
1490 Kč
Koupit produkt Pánské tričko WORK HARD PLAY FCKN‘ HRDR
Pánské tričko WORK HARD PLAY FCKN‘ HRDR
1490 Kč
Koupit produkt Dámská zimní čepice s bambulí FRESHJAM logo
Dámská zimní čepice s bambulí FRESHJAM logo
690 Kč
Koupit produkt Pánské tričko FRESH 3D
Pánské tričko FRESH 3D
1090 Kč
Koupit produkt Dámské tričko FRESH Princess
Dámské tričko FRESH Princess
1490 Kč
Koupit produkt Pánské tričko PLAY TO WIN
Pánské tričko PLAY TO WIN
1290 Kč
FRESHJAM MAG — My jsme lifestyle. Baví tě žít naplno, nejít s davem a chceš od života víc? Jsi na správném místě! Jedeme FRESHLIFE. Sleduj FRESHJAM.CZ a žij to s námi! Taguj #jedufreshlife

Nejsme jen magazín, jezdíme na roadtripy s auty za miliony, máme vlastní značku oblečení, děláme after movies, pořádáme akce. Vše to sdílíme s vámi. Jsme lifestyle! A chceme vás u toho!

Přejít do eshopu Ukázat více fotek
Neměli byste přehlédnout
Nejoriginálnější přepážku mezi místnostmi má milovník aut z Miami

Nejoriginálnější přepážku mezi místnostmi má milovník aut z Miami

Auta & Tech • 20. 08. 2018
Dokonalý relax v Sandals rezortu v nedotčených vodách Jamajky

Dokonalý relax v Sandals rezortu v nedotčených vodách Jamajky

Architektura • 04. 04. 2017
Výběr toho nejlepšího
Když máte spoustu peněz, ale přitom vám pořád stačí ‚malý‘ dům

Když máte spoustu peněz, ale přitom vám pořád stačí ‚malý‘ dům

Architektura • 08. 02. 2017
Pokud milujete značku Ferrari, na Ferrari TRIBE strávíte hodiny a hodiny

Pokud milujete značku Ferrari, na Ferrari TRIBE strávíte hodiny a hodiny

Auta & Tech • 03. 01. 2017
Nejlepší fitko? Přece to na střeše letního sídla Casa Camo od Jona Olssona

Nejlepší fitko? Přece to na střeše letního sídla Casa Camo od Jona Olssona

Architektura, Inspirace • 04. 01. 2017
Dechberoucí tanečky McLarenu 570S na zamrzlém jezeře a lesních cestách

Dechberoucí tanečky McLarenu 570S na zamrzlém jezeře a lesních cestách

Auta & Tech • 10. 01. 2017
Sledujte nás na instagramu
FRESHJAM